santa lucia

18 Aug

este o insula prin caraibe care se cheama santa lucia. saint lucia nu imi spunea nimic, pana acum 6 luni. adica o luna inainte de nunta. nu auzisem de ea si rau facusem. as spune ca acolo e raiul pe pamnt. dar  e un cliseu. si de fapt si un neadevar. pentru ca nu toate iti stau la dispozitie. trebuie sa faci si tu ceva in sensul asta. si nu toate sunt lapte si miere. ba un uragan, ba un vanticel puternic, mai un colt sarac. dar acolo unde am fost noi, a fost numai de bine. si asta datorita oamenilor care au pastrat locul in toata splendoarea si naturaletea lui. iar ce au schimbat a fost cu bun simt si simt estetic. iar pe langa aceasta decenta si acest respect pentru patrimoniul lor, oamenii acestia sunt veseli si amabili si nu doar cu turistii. am asistat la vreo 2 momente in care localnicii au venit sa se scalde in zona in care era ne cazasem noi. simpatici, cu chef de ras si inot, si-au lasat hainele pe nisip, au petrecut vreo ora in apa, s-au imbracat si au plecat in barcuta lor, asa cum au venit. printre turistii locatiei, care si ei au fost exemplari. turisti curiosi, turisti care se balaceau razand, care citeau carti interesante, care jucau frisbee si care faceau scuba diving. turisti care socializau pe alocuri.

iar pe insula asta unde se intamplau toate astea nu e prea mare agitatie. dimpotriva. e liniste, e caldura, e o senzatie placuta de calm si relaxare. aici pe insula asta ne-am petrecut noi zile frumoase, si senine si cu ploaie, cu plimbari prin paduricea tropicala, cu barca prin satele din apropiere. n-au lipsit plaja si nici balaceala in apa previzibil de curata si limpede si cristalina. si cu atat mai putin cititul. am citit cu drag si in liniste 2 carti, dintre care una mi-a placut enorm. si anume a 2-a carte scrisa de jonathan safran foer: extrem de tare si incredibil de aproape. carte care tocmai ce a fost ecranizata si urmeaza sa apara in cinematografe si la noi. excelent. mi-a placut mult. si lui i-a placut. caci am facut apoi schimb de carti.

niste detalii importante despre insula: aici si aici. am mai rasfoit si alte ghiduri fizice, dintre care cel de la frommer’s. ulterior am descoperit si o carte virtuala, completa, despre saint lucia.

noi gandisem si un traseu de o zi, dus-intors cu avionul spre barbados. apeland la aceste site-uri (caribbean jet si liat airline), am zis ca o punem de o excursie pe pamantul natal al rihannei. dar din lipsa de timp si bani, am lasat-o balta. am stat tot acolo, la caldura soarelui uneori, la umbra pomilor cu nume ciudate alteori* , cu fundul in nisip sau cu capul in apa, printre pesti si corali. ne-au tinut ocupati si masajul de honeymoon care a venit la pachet si sesiunea de spa universal valabila tuturor cuplurilor. ca deh. asa sunt oamenii astia. se joaca cu simturile tale la fiecare pas. ceea ce este de aplaudat.

si daca nu stateam afara printre toate cele de mai sus, stateam in vila dintre copaci, la care ajungeam pe niste serpetine interesante. vila mare si frumoasa, poate cea mai frumoasa vila in care am stat. pentru ca rezervarea facuta cu o saptamana inainte de plecare (in locul ochit de mine la prima cautare pe net) a generat un grand villa in loc de double room. dar si ce daca nu era double room? facem ce facem si mergem la villa. caci prea arata totul bine la jalousie plantation. atat de bine, incat hotelul gasit din new york (prima noastra oprire din luna de miere) a suferit modificari. de fapt s-a schimbat cu totul. s-a transformat intr-unul mai ieftin. si totusi mult mai dragut si mai design-like decat altele gasite pe booking.

cu siguranta si aceasta casa frumoasa (cu flori mirositoare, mult alb si tablouri din alte lumi) in care am stat cateva zile a contribuit la cea mai placuta amintire legata de o calatorie. dovada ca am si citit rapid despre curajosul arhitect care le-a gandit si realizat. dupa care locul a fost si mai apreciat.

fapt pentru care pozele au fost nenumarate.

This slideshow requires JavaScript.

bile albe st lucia: tot ce am scris mai sus. plus o salbaticie eleganta care nu se poate deduce decat la fata locului.

plus o excursie (tot cu barca – la dus pe lumina, la intors pe bezna totala) in soufriere, un satuc din apropiere in care vinerile erau zile sfinte. si asta din cauza unor evenimente denumite fish friday, care adunau turisti cu varf si indesat. doar ca in schimbul banilor, turistii primeau cele mai bune produse locale, gatite sub ochii lor. o varietate incredibila de peste, de legume, de alimente care aratau ciudat, dar miroseau bine si aveau gust bun. si cu asta, basta.

bile negre: una singura, de fapt. locul e destul de cautat de honey moon-eri. ceea ce nu am fi vrut. am fi vrut un colt de lume, oarecare, fara atributii speciale de luna de miere. dar poate ca asta e si o bila alba in acelasi timp. pentru ca isi dadeau interesul, nu fortat, dar obligatoriu. stiau ce la ai putea sa te asptepti si la ce trebuie sa iti ofere. de unde si cuvantul zilei in st lucia: pampering. care nu se traduce. ha!

hai inca una neagra. ploile din ultimele 3 zile. una cred era de ajuns. asa de curiozitate si de placere (placerea baii in mare pe ploaie).

si totusi a fost raiul pe pamant. alt rai nu am vazut pana acum.

*calabash tree de exemplu, copacul national – care arata asa si care face niste fructe care gatite, au gust de cartof copt. desi arata ca o bucata de paine. in rest, palmieri de cocos, bananieri si alte tipuri de copaci ale caror nume chiar nu le-am retinut.

One Response to “santa lucia”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Trash the dress « nunta de miere - 30 September 2012

    […] nunta, urmeaza o luna de miere. Am scris despre ea. In doua parti. Dar dupa luna de miere, urmeaza o sesiune trash the dress. Pentru cine vrea. Pentru cine vrea […]

Leave a Reply

