agentia

16 Apr

se face ca mai erau totusi 4-5 zile pana la incheierea lui gerar, cand ne-am stabilit o intalnire cu prima agentie. la alte cateva zile, cu a doua. peste alta saptamana, urmatoarea. le-am luat la rand. pentru ca nu stiam. recomandarile din reviste nu sunt intotdeauna cele mai reusite. daca nu auzi din gura omului, parca nu poti crede 100%. crezul meu: seeing is believing. conteaza interactiunea directa, chimia, filozofia si gradul de nebunie. asa ca ne-a luat ceva.

la cherry events suna bine. oferta, servicii, formatie. iar sediul este o casa veche, minunata, parca sculptata. dar locatiile lor aveau preturi mari. caci fiecare agentie are niste locatii standard. se stie. asta daca nu vii tu cu ideea ta sau cu spatiul tau, iar ei sa se ocupe de tot. asa ca, am trecut de cherry events, desi avusesem o conversatie tare placuta cu o doamna pe nume Vikki, daca nu ma insel.

am ajuns la bon marriage, cu care parca nu eram pe aceeasi  lungime de unda, de nunta, de orice. agentie mare, cu renume, dar noi am zis pas. eu cel putin eram cam afectata de accesoriile afisate pe acolo, mai cu sclipici, mai cu ceva luciu, cu fundite si fundulite, catifea, bla bla bla. nu stiu altii cum sunt, caci gusturile sunt atat de diferite, dar exista o doza suportabila de luciu, sclipici-bambilici. unii sunt fani. parerile sunt cate-n luna si in stele. iar ei mergeau numai pe palatul ghika, pe bragadiru si pe palatul snagov. ca locatii fixe. si cum noi voiam cort, iar cu palatul snagov nu rezonam in mod deosebit, am zis ca poate ghika. dar ghika costa ceva. ghika era singurul care ne facea sa ne mai gandim. intr-un final am zis pas si aici.

apoi a fost bouquet event. agentia ioanei sucu. la care existau 2 optiuni: fie in locatia lor fixa, un cort deosebit in floreasca, fie in orice alta locatie la alegere. asta cu la alegere, te pune mereu in dificultate, daca nu ai un loc anume, nu stii exact ce si cum. o sa revin cu detalii despre locatii, pentru ca noi pusesem pe hartie vreo 10 locatii, dar nu stiam pret, meniu, nimic. iar agentiile nu prea se dau in vant sa iti adune tie oferte din atatea locuri. anywho, locatia lor era superba. cortul minunat. un cort like no other. nu mai vazusesem asa ceva. acest cort fusese amplasat undeva pe langa snagov, daca am retinut bine, iar acum il mutasera, permanent, in floreasca. avea o capacitate de 600 de invitati. noi aveam in lista 250. nu stiu daca asta era problema neaparat, caci mereu am zis sa fie spatiu intre mese, sa aiba lumea loc,  sa nu ne calcam in picioare, in rochii, in fete de masa. iar ringul sa fie, ca sa se danseze in voie. problema a fost alta. cortul fiind de abia amplasat, nu stiam deloc cum urma sa arate. cum urma sa fie decorat. acest lucru trebuia sa se intample prin aprilie. ceea ce nu era deloc ok. adica voiam sa stiu, ce naiba. am cerut fotografii, schite, simulari care nu au venit. informatii confidentiale. ulterior am dezbatut problema si voiau sa mi le trimita pe mail. dar la vreo 2-3 saptamani dupa ce initiasem dialogul. pacat. caci m-a cucerit cortul ala si km de iarba din jur. si zona ascunsa. banuiesc ca o sa apara fotografii pe site de la alte nunti si o sa imi imaginez cum putea sa fie. si nici de pret nu stiam nimic, pentru ca se pare ca nu aveau pret fix. in functie de ce servicii foloseam de la ei, se stabilea si un pret. ceea ce mi s-a parut cam dubios, caci la naiba, era cam important de stiut. ioana sucu in schimb, interesanta. poate cu alta ocazie.

a mai fost casa cochet. cu care insa nu am initiat nici un dialog. caci am trimis vreo 2-3 mailuri, la 3-4 zile distanta, dar zau daca voiau sa vorbeasca cu mine. nimic. la telefon nimic. desi revista elle deborda de articole despre aceasta casa cochet, la care ma minunasem eu, pentru ca vazusem poze de la alte nunti, cu minunatele scaune albe, simple, fara huse. pentru mine asta era un must: scaune fara huse. evident, orice agentie iti poate oferi asa ceva: inchirierea unor scaune simple, dragute, fara funde si huse. dar aici le vazusem pentru prima data, la noi (caci trebuie sa las sutele de bloguri de afara, cu exemple de decor retro, vintage, minimalist mai spre final) si mi-au gadilat emisfera dreapta. toate ca toate, dar daca ei nu mi-au raspuns, eu am luat-o ca pe un semn. si am mers mai departe.

mai departe, la iuno. agentia unde lucreaza iulia. aici eram ca intre prieteni. desi nu aveam asta in plan la inceput, am ajuns sa vorbim cu iulia. care este sotia unui coleg de serviciu de-al sotului. care iulia ne-a oferit 2 locatii. scurt si la obiect. cu una ne-a fluturat mai mult pe la nas si ne-a placut tare. la gondola. cort, ponton, lac.

au si restaurant, dar pe noi nu ne interesa spatiul asta. bun. cel mai mic pret din ce vazusem pana atunci. desi pretul de meniu mai mare. ha! ca sa compenseze undeva. dar ce era la fel de important era ca aveau restaurant propriu. mai bine decat catering. asa mi s-a tot sugerat si am luat sfaturile in seama. caci nu vrei surprize cu mancare rece sau teste care ies sau nu ies. plus ca vrei sa degusti sau sa mai schimbi (asa cum am facut noi cu felurile de mancare) si la catering, mai greu. te mai gandesti, te mai razgandesti. cate degustari sa faci? eu oricum eram setata sa cunosc fiecare detaliu, fiecare ingredient. ca la orice alta petrecere pe care as fi dat-o in casa mea.

revenind la iulia. am mers cu ea in locatie. o data, de doua ori, de trei ori. ne-a placut. la un moment dat, ea si colegii ei au inceput cu niste idei marete si arhicunoscute: covor rosu, torte, faclii, nebunii. am coborat insa cu picioarele pe pamant si le-am zis ca noi suntem oameni normali la cap si singura nebunie pe care stiam ca vrem sa o facem, in punctul respectiv, era sa inchiriem scaune transparente. fara covor rosu, fara limuzina, fara porumbei, petale de trandafiri, torte, faclii si alte nebunii. iar ei au inteles si au fost deschisi la ideile noastre. desi aveau experienta in zona limuzine si covoare rosii, din ce am observat. dupa vreo 2 saptamani asa, we shook on it si asta a fost. asa a inceput odiseea si schimburile saptamanale de mailuri si telefoane. cred ca a fost o alegere buna. planurile sunt in curs de derulare si e ok. iulia este chiar bataioasa si responsabila pentru tot. negociaza, renegociaza, oarecum totul in favoarea noastra. sper. n-as zice ca am primit sute de oferte de la ei, dar ce am primit, deocamdata a fost bun.

recomandare: daca vrei agentie, mergi pe recomandare. e mai simplu, mai sigur, mai comod. te scuteste de timp. mult timp. timp care, desi e ok sa il petreci testand (asa am mai cunoscut oameni noi si unii chiar ok) iti este de folos mai tarziu. mai ales daca ai un nou loc de munca (tocmai in aceeasi perioada). si intreaba tot, de la prima intalnire. fii directa si detaliaza.  fii insistenta. it’s your money on the table. cu cat agentia te cunoaste mai bine, cu atat intelege nevoile si dorintele tale. e simplu.

Leave a Reply

