cununia civila

14 Apr

in bucuresti. in noiembrie 2010. vremea a fost chiar buna, cat sa hoinarim cateva ore pe strazi si sa ne maimutarim pentru fotografii.
cununia a fost scurta. ca de obicei, probabil. nici nu cred ca mi-as fi dorit sa dureze mai mult.
in curtea primariei am baut un strop de sampanie (ok, juma’ de pahar) si apoi am hoinarit. gradina icoanei, arthur verona, centrul vechi, piata natiunilor unite, piata spaniei, lipscani, smardan, in parcare la mall vitan, pam pam pam. in locuri frumoase, in spatii mai mari sau restranse, in zone mai ascunse. pentru ca ne plac, pentru ca le-am colindat, pentru ca de ce nu, e bine sa ai poze in locuri cunoscute, foarte placute.

recomandare: alege locuri care va bucura inima si sufletul si mintea. in care sa zburdati in voie si sa va faceti de cap. pentru ca asta se vede pe fata. e bine ca dau bine in fotografie, dar asta nu e cea mai importanta smecherie. importanta e starea, e atitudinea, e veselia.

a fost o cununie in 2. in doi, farmecul e in toi. si evident, au fost si martorii. martorul meu, madalina, prietena cea mai buna.
a fost bine. extrem de bine.
am constientizat momentul, ne-am bucurat, ne-am uitat mai des unul la altul. atat cat am vrut, atat ne-am pupat. a fost mai intim, mai personal, mai familiar.
am avut timp berechet de plimbare, de poze, de mancare (ne-am lins pe buze dupa cartofii dauphinoise de la french bakery – eram toti 4 pe o portie. ultima).

recomandare: daca iti suna bine in 2, fa si tu asa. ia un loc, gandeste-te putin si ai sa vezi ca te indragostesti de idee. daca nu iti surade catusi de putin, atunci nu. ca s-ar putea sa iti para rau. ca nu ai avut parinti alaturi, ca nu au fost prieteni, ca nu a fost cu galagie si nebunie. noua nu ne-a parut. ideea a aparut intr-o seara si s-a pastrat pana cand am declarat: asa facem, pe asta mergem.

pregatirile au durat cam 4 saptamani.
first thing first, actele pentru primarie (care trebuie depuse cu 10 zile inainte de data cununiei. clar):
1. act de identitate sau pasaport, original si copie, valabile la data depunerii actelor si la data incheierii casatoriei (cel putin unul din noi trebuie sa aiba resedinta in localitatea unde se oficia casatoria)
2. certificat de nastere in original si copie (nelegalizata)
3. certificate medical prenuptial (valabil 14 zile de la data emiterii)
4. un plic timbrat autoadresat

important: casatoria se poate incheia la expirarea termenului de 10 zile in care se cuprinde atat ziua in care a fost facuta declaratia de casatorie, cat si ziua in care se oficiaza casatoria. Dupa expirarea termenului de 10 zile, casatoria se poate incheia numai pana la expirarea termenului de valabilitate a certificatelor medicale.

recomandare: tine cont de deadline-uri. de cele 14 zile, de cele 10 zile. conteaza. si pregateste actele la timp, ca sa elimini stresul. bifeaza cate un lucru pe zi si la final, orice lucru va iesi. ha!

in timp ce pregateam aceste acte, ne-am interesat de analize, de preturi, de locatii. si am aflat asa: dupa ce sangele se ia on the spot, rezultatul vine cam in a 5-a zi. cam mult. nu e timp. tin minte ca la sanador erau gata intr-o saptamana. parca si la medlife era la fel, o chestie de 5 zile. ne-am dus la euroclinic, la muncii. am aflat ca rezultatul se poate da in urmatoarea zi si ne-am calmat. asa ca ne-am infiintat acolo si am semnat. taca-paca, ne-a luat sange. am platit, am fugit. dar asta nu e tot.
circuitul analizelor in natura este urmatorul: asistenta ia sangele, laboratorul il testeaza, iar doctorul da verdictul si elibereaza. elibereaza un certificat prenuptial, pe care trebuie sa scrie negru pe alb ca esti apt pentru casatorie. astfel incat, trebuia sa ne programam la doctor. cand? urmatoarea zi, evident. cand luam rezultatele analizelor. ca doar nu faceam doua drumuri. dar ia doctorul de unde nu-i. ca nu era nimeni liber in urmatoarele zile. si atunci tine-te nene, caci urma sa inrosesc telefonul. vorbeam din toaleta sa nu ma injure colegii. in nicio alta locatie nu parea sa fie nimeni liber. la urmatorul apel, se aliniasera planetele si o lady doctor isi eliberase programul. sau pur si simplu a fost o chestie de squeeze in. nu mai stiu. bucurie, bucurie, insa nu a fost sa fie. one thing down, one to go. desi promisiunea a fost facuta si analizele platite, nu puteau fi gata a doua zi. de ce? domnul stie. iar cu telefoane peste telefoane in dimineata cu pricina, iar cu rugaminti, iar cu metafore si vorbe frumoase. daca programarea la dna doctor care isi eliberase programul era in ziua respectiva, cum sa nu fie gata analizele? cu ce altceva sa ne prezentam la ea? m-am oprit din sunat si am asteptat. cineva a tinut, din nou, cu noi si la ora 17:45 ne luam analizele si la ora 18:00 eram cu ele in dinti, la aprobat. doamna doctor nu prea s-a priceput sa completeze un astfel de certificat nuptial. poate pentru ca nu mai completase nici unul pana in momentul respectiv. dar ne-am descurcat, ne-am luat certificatele (no hiv, no nothing weird) si am plecat.

am depus actele la primarie si iar am asteptat. voiam sambata, dar nu se mai putea sambata. se facea ca era primul weekend din post si deci, no weddings in weekend. eram deja in postul craciunului. iar rugaminti fierbinti. iesiri un pic din minti. oare sa facem in celalalt oras de resedinta? mai putem avea vreo preferinta? am asteptat pe hol, ne-am sucit, ne-am invartit. un zeu sigur ne-a privit. rugamintile au mers. cu sambata ne-am ales.
cu numele a fost la fel intrigant, caci nu voiam sa ma ‘instrainez’ total. dupa 2 corecturi cu pasta alba pe formular, am ramas cu numele meu din certificat. no husband related issues there. el a fost de acord.

next, am ales salonul pentru coafat, dupa care l-am testat. l-am aprobat si in ziua respectiva, m-am bucurat. pentru ce a iesit. ce a iesit, a iesit de pe mana unei Ane talentate. vezi La Bibliotheque.

recomandare: locu-i minunat, curat, minimalist, delicat. pe langa talentul fetelor, o sa iti placa decorarea camerelor. o sa iti placa mesele, cartile, culorile.

de la coafat, la machiat. tot la sugestia Anei, am apelat la o alta fata talentata. nu ii stiu numele, dar a iesit bine. (totusi, in pasul 2 o sa optez pentru alta fata, si mai talentata).
apoi m-am gandit ce imbrac. fusta de la Rhea. pe care o mai purtasem. de revelion. dar era mult prea-prea si foarte-foarte, inca sa nu mai am parte de ea.

recomandare: rhea este minunata. face lucruri incredibile si se ocupa personal de toate detaliile. intra pe blogul ei si pe profilul de facebook si convinge-te. face si rochii de mireasa.

iar la fusta am asortat o bluza Silvia Serban. buna alegere, ma mandresc cu asta. o data am intrat pe site-ul Idelier si am si vazut-o. am ajuns in magazin, nu o mai aveau. si totusi parca exista pe undeva, zicea fata. a cautat-o si intr-adevar, era. era a mea.

recomandare: la idelier intri intr-o lume minunata, cu multe jucarii, pentru copii. da, deci sunt 1001 de haine si accesorii care o sa iti faca cu ochiul. sunt scumpe totusi. trebuie sa te gandesti daca vrei, ce vrei si cum asortezi. sau iei pe baza de instinct. daca iti permiti orice au ei pe acolo, e perfect. daca nu, alege, incearca, pipaie. sau fa ca mine. intra pe site si alege din alta perspectiva. dupa care testeaza. de unele te indragostesti la prima vedere si nu mai ai scapare. de fapt, portofelul nu mai scapa.

sacoul il aveam deja. si ugg-urile. si cerceii alesi din cutie, cu o ora inainte de cununie. si asta a fost toaleta.
pardon, am adaugat niste brose dragute primite in dar de la Social Plum. brose de pus la brau.

recomandare: Social Plum este un loc frumos, central. si asta poate deveni fatal. un atelier in care gasesti haine, genti, pantofi frumosi si accesorii delicioase. seeing is believing. si daca vrei, poti primi si consultanta la pachet.

fotograful l-am descoperit tot la Rhea. pe blog. si i-am cerut numarul. l-am sunat, l-am placut. si el pe mine, cred. ne-am imprietenit, dupa vreo 2 ore la Costa Caffee si apoi ne-a fotografiat. Radu e numele lui.

apoi, am ales un buchet care mi se parea perfect. de la amarillis. then again, pasul 2 cere alte optiuni.

recomandare: nu complica buchetul. nu te stresa, nu te agita. orice buchet poate arata genial, daca ti-ai ales o floare preferata si stii ce ai vrea sa faci cu ea. sau daca te-ai trezit dimineata si ai zis: vreau bujori, nu orice flori. alege ce-ti place cel mai tare. tine cont si de sezon, de fason, de concept, de stilul de buchet. dar zgarceste-te la funde si la alte pampoane. doar daca exista o combinatie inedita, o viziune, o idee care sa te defineasca. eu cred ca in floare sta adevarul.

la el totul a fost simplu. tenesii de nu mai stiu unde, pantalonii bleumarin de la massimo dutti, o helanca si un sacou totodata.

cat despre martori a fost asa: ea, evident, stia. ca doar era cea mai buna prietena a mea. el a aflat cu 12 ore inainte de cununie. a fost invitat sa vina cu buletin si sa se bucure alaturi de noi. si a acceptat. amandoi s-au prezentat, au stat alaturi de noi si au semnat.

cam asta fuse si se duse.

si am trait fericiti pana in ziua cand ne-am apucat de pasul 2: nunta cu party si cununia religioasa.

This slideshow requires JavaScript.

de fapt pana in momentul in care am inceput sa ne sunam parintii, sa le povestim isprava. asta se intampla pe seara, cand conduceam spre mare, cu un zambet pana la urechi. atunci a fost un pic delicat, dar in final cred ca au inteles  si s-au adaptat. de prieteni, ce sa zic. i-am socat. dar cu totii ne-au felicitat si s-au bucurat. fapt pentru care i-am rasplatit weekendul urmator cu mancaruri home-made. caci ce poti face cu doua maini dibace, se numeste home-made. gustos si sanatos.

2 Responses to “cununia civila”

  1. blog videoemotion 16 May 2011 at 3:18 pm #

    imi place descrierea emotiilor…
    voi reveni sa mai citesc
    o zi buna!
    VD

  2. flori 31 May 2011 at 11:41 pm #

    draga mea, felicitari!!!! ma bucur din suflet pentru voi si abia astept nunta voastra! sunt convinsa ca va fi ceva de neuitat!!! pupici

Leave a Reply

